Onze filosofie is dat bedrijven in 4 soorten kunnen worden verdeeld.

Omdat we spreken over soorten hebben wij deze vertaald naar diersoorten. De cheeta, kameleon, vogelbekdier en dodo.

Welk dier vertegenwoordigt uw bedrijf?

Heeft u geen idee? Dan kunt u de Bedrijfsscan doen.

onze filosofie en unieke aanpak vanuit 4 invalshoeken

Het is met grote waarschijnlijkheid anders dan u denkt!

cheeta

Bent u een cheeta?

U weet met uw marketingmix uw doelgroep te bereiken en u weet leads met hoge kwaliteit binnen te halen. Spreekt de juiste doelgroep aan en is top of mind op merkstrategie. Veranderingen aan de online presentatie op korte termijn zijn vaak nadelig voor de vindbaarheid en dat maakt veranderen op lange termijn moeilijker. Aandacht vereisen de aansluiting met de onderneming en monitoring van de verkoopfunnel, online ontwikkelingen, en opkomende concurrentie.

 

kameleon

Bent u een kameleon?

Contextual marketing wordt toegepast. U speelt handig in op online ontwikkelingen, past de online strategie aan in lijn met uw onderneming. U bent in staat nieuwe online ontwikkelingen te omarmen en uw marketingstrategie op uw merk is top of mind. Aandacht vereisen het verbeteren van de leadkwaliteit en nieuwe opkomende online concurrentie monitoren.

vogelbekdier

Bent u een vogelbekdier?

Waar ligt de focus? Op sales of marketingcampagnes? Analytische data wordt niet veel mee gedaan en u bent zoekende waar de focus van uw online activiteiten moet liggen. U heeft een hoog bereik aan leads, maar een lage merkbeleving. Aandacht vereisen een correcte interpretatie en meten van data, focus op de juiste thema’s en correct aanspreken van doelgroepen.

 

dodo

Bent u een dodo?

De online marketingstrategie heeft een lage opbrengst. De website sluit niet meer aan bij uw onderneming, de sociale media worden verwaarloosd en deze leiden een eigen leven. Het heeft weinig bereik en weinig leads. Er is geen merkbeleving. Aandacht vereisen een online strategie opzetten, data verzamelen, en juiste aansluiting vinden met de doelgroep.

 

Alles op een rijtje.

Wij geloven in het herkennen van uw eigen organisatietype.
Wij onderscheiden er 4. Welke is herkenbaar?

Organisatie Cheeta Kameleon Vogelbekdier Dodo
 
Innovatie        
Er is continue innovatie in verdienmodellen
Er is iedere drie jaar nieuw verdienmodel
Teams ingericht om ideeën te generen
Werken met innovatie en verandermodellen
Risico’s        
Werken met “Wat als” scenario’s
Weten welk “Wat als” scenario het meeste impact heeft
Digitalisering        
Processen zijn zoveel mogelijk digitaal
Processen sluiten op elkaar aan
Excel sheets zijn bron voor beslissingen
Strategie en executie zijn helder
Strategie        
Duidelijk en flexibel strategie en executieplan aanwezig
Strategie en executie werken samen
Executie en verantwoordelijkheden zijn gedefinieerd
Beslissingen        
Top down beslissingen
Data helpt bij beslissingen
Verantwoordelijkheid is laag in de organisatie
Meten is weten, gissen is missen
Processen zijn helder en duidelijk
U weet wat u klanten echt willen

 

Veelgestelde vragen

Waarom vergelijken jullie bedrijven met dieren?

Simpelweg omdat een afbeelding vaak meer zegt dan 1000 woorden. Als de uitkomst van de scan aangeeft dat uw bedrijf een dodo is, dan weet u direct waar u aan toe bent, zonder dat u ook nog maar een letter van het rapport hebt gelezen.

Is de uitslag van de bedrijfs prestatie index scan maatstaf gevend voor het verdere project?

Ja, uiteraard toetsen we deze onderweg in het 2e traject wel, maar het resultaat van de scan is de basis.

Kan ik gedurende het werken met jullie, een ander “dier” worden?

Ja, dat kan, maar het mag geen doel op zich zijn. Een cheeta lijkt heel aantrekkelijk, maar ook een dergelijk bedrijf kent valkuilen, waarbij men in beginsel niet veronderstelt dat deze er zouden zijn. In de uitslag van de scan wordt dit vaak voor ons al wel zichtbaar.

Eerst één van onze scans proberen?

Gebruik onze tools om een inschatting te maken of inzicht te krijgen in uw huidige situatie

Heeft u nog vragen?

Neemt u vrijblijvend contact met ons op.