Wat is uw online performance? Hoe zichtbaar bent u online?

Als u niet weet hoe uw bedrijf ervoor staat op het internet is de kans groot dat u daar veel kansen laat liggen. Met het laten liggen van kansen is het herkennen van bedreigingen dan ook een hele uitdaging.

Hoe gaat u te werk en wat is uw online strategie? Tegenwoordig leven we in een wereld waar iedereen de informatie letterlijk uit zijn broekzak kan trekken. Bedrijven worden niet meer via de goudengids maar via het internet gezocht. Het is een feit geworden dat ook uw bedrijf niet meer zonder een goede website kan. De vraag is dan hoeveel waarde u daar aan hecht en heeft u daar op de juiste manier over nagedacht?

 

unieke aanpak vanuit 4 invalshoeken

Weet u wat men online zegt over uw bedrijf?

Breng in kaart waar aan gewerkt moet worden, de BPI-SCAN© ligt in de basis voor de aanpak binnen uw bedrijf.

Vraag de scan vandaag nog aan!

Meer weten over Ik wil Rust in de Tent voor uw bedrijf?

Het is met grote waarschijnlijkheid anders dan u denkt!

unieke aanpak vanuit 4 invalshoeken
online performance, ikwilrustindetent

Bent u een cheeta, kameleon, vogelbekdier of een dodo?

Weet u wat de sociale media over uw bedrijf zeggen, weet u wat er op uw eigen website staat?

Wat is de publieke opinie op de sociale media (facebook, instagram, linkedin, enzovoort)? Wie zijn uw volgers? Zijn dat klanten? Mensen die begaan zijn met uw handel, of zijn het concurrenten die in de gaten houden wat u doet en daar slim op in spelen?

Weet u wie uw online concurrenten zijn?

Over het algemeen weten we precies wie onze concurrenten zijn, maar weten  we ook wie de online concurrenten zijn? Dat is vaak een heel ander plaatje. Uw online presentatie levert een profiel op dat u precies vertelt waar u op gevonden wordt, welke pagina’s op uw website gevonden worden en ga zo maar door. Als u dat spiegelt met uw online concurrenten gaat het er niet om wie dezelfde diensten aanbiedt of wie dezelfde producten verkoopt, maar het draait erom wie de meeste overlap heeft op uw online profiel. Dat zijn namelijk de concurrenten die uw bezoekers afsnoepen.

Weet u waar uw thema focus online ligt?

Natuurlijk weet u precies wat uw company missie is, en weet u precies waar uw bedrijf voor staat en wat de producten en services zijn. De kunst is dat uw online profiel dit ook laat zien. Of anders gezegd…. Is Google dezelfde mening bedeeld als het gaat om de omschrijving en interpretatie van uw bedrijf?

Wanneer heeft u voor het laats op uw eigen website gekeken?

Mensen die werken in een bedrijf kijken zelden of nooit op hun eigen website. Het komt dan ook met regelmaat voor dat klanten hen confronteren met uitspraken op de website die ze uiteindelijk niet kunnen nakomen. Weet u wat er op uw website staat?

Weet u waar u op gevonden wordt?

Veel bedrijven hebben het idee dat ze wel goed gevonden worden, er komen immers klanten. Als u uitzoekt op welke manier en welk medium u nu eigenlijk gevonden wordt is de uitkomst in 90% van de gevallen een complete verrassing en blijkt dat u op heel andere zaken gevonden wordt dan wenselijk is.

Op deze vraag hebben verreweg de meeste bedrijven geen antwoord. Kans is groot dat u één van die bedrijven bent.

De vraag die rest is dan: Bent u een online cheeta, kameleon, vogelbekdier of een dodo?

Het hele stappenplan kunt u bekijken op de pagina: Hoe wij werken

Concreet

Na afloop bent u in staat om beter te sturen hoe u online tevoorschijn komt.

U laat zich niet meer zo snel verrassen, u verrast anderen.

  • Een online presentatie die de juiste boodschap uitdraagt
  • Op basis van onderzoek en data
  • Alles in kaart inclusief de concurrentie
  • Unieke combinatie van verschillende methodieken en praktijkervaring

Veel gestelde vragen

Ik wil graag op nr1 staan in de zoekmachine, hoe doe ik dat?

Het is natuurlijk een mooi streven om gevonden te worden in de zoekmachines, daarvoor kunt u dingen als linkbuilding en seo optimalisatie inzetten. Realiseer u echter dat de nr1 positie niet meer het rendement heeft wat het jaren geleden had. De organische nr1 positie wordt ook steeds verder naar beneden getoond op de resultaat pagina’s.

Ik blog, ik heb een goede website en goede producten en toch ben ik niet zichtbaar, hoe kan dat?

Het uitoefenen van activiteiten zoals artikelen schrijven en bloggen is tegenwoordig niet meer genoeg. Immers moet u met duizenden andere websites concurreren voor die felbegeerde 1e pagina in de zoekresultaten. Het uitvoeren van een onderzoek over de slaagkans is daarom essentieel. Wij kunnen u dat leren.

Waar moet ik online adverteren?

Online adverteren kan op heel veel plekken, in de zoekmachines, op social media, maar ook op verkoop platformen zoals Amazon. Afhankelijk van de producten of diensten moet u uitvinden waar uw doelgroep zich ophoudt, en waar ze op zoeken. Dat is de plek om te adverteren.

Wij geloven in het herkennen van uw eigen organisatietype.
Wij onderscheiden er 4. Welke is herkenbaar?

Cheeta

cheeta

U weet met uw marketing mix uw doelgroep te bereiken en weet leads met hoge kwaliteit binnen te halen. Spreekt de juiste doelgroep aan en is top of mind op merkstrategie. Veranderingen aan de online presentatie op korte termijn zijn vaak nadelig voor de vindbaarheid en dat maakt veranderen op lange termijn moeilijker. Aandacht vereisen de aansluiting met de ondeneming en monitoring van de verkoopfunnel, online ontwikkelingen, en opkomende concurrentie.

Kameleon

kameleon

Contextual marketing wordt toegepast. U speelt handig in op online ontwikkelingen, past de online strategie aan in lijn met uw onderneming. U bent in staat nieuwe online ontwikkelingen te omarmen en uw marketing strategie op uw merk is top of mind. Aandacht vereisen Het verbeteren van de lead kwaliteit. Nieuwe opkomende online concurrentie monitoren.

Vogelbekdier

vogelbekdier

Waar ligt de focus? Op sales of marketingcampagnes? Analytische data wordt niet veel mee gedaan en u bent zoekende waar de focus van uw online activiteiten moet liggen. U heeft een hoog bereik aan leads, maar een lage merkbeleving. Aandacht vereisen een correcte interpetatie en meten van data, focus op de juiste thema’s en correct aanspreken van doelgroepen. 

Dodo

dodo

De online marketing strategie heeft een lage opbrengst. De website sluit niet meer aan bij uw onderneming, de sociale media worden verwaarloost en deze leiden een eigen leven en heeft weinig bereik en weinig leads. Er is geen merkbeleving. Aandacht vereisen een online strategie opzetten, data verzamelen, en juiste aansluiting vinden met de doelgroep.

Eerst één van onze scans proberen?

Gebruik onze tools om een inschatting te maken of inzicht te krijgen in uw huidige situatie

Heeft u nog vragen?

Neemt u vrijblijvend contact met ons op.