Je hoeft niet bang te zijn.

Je hoeft niet bang te zijn. Waar heb je het meeste angst voor? Kun je jouw angst momenten zien aankomen? Voorspel wanneer het misloopt en angst de overhand neemt. Bang zijn zit tussen de oren.

Blijf op de hoogte
je hoeft niet bang te zijn

Je hoeft niet bang te zijn.

In onze maatschappij is het normaal om bang te zijn. We leven in een wereld waarin we dagelijks geconfronteerd worden met bedreigingen en mogelijke gevaren. Dit kan ervoor zorgen dat we onszelf afvragen waarom we überhaupt nog moeten leven.

Maar je hoeft niet bang te zijn, want er is ook veel moois in het leven. Probeer elke dag een moment te pakken waarop je kunt genieten van het leven en alles wat het te bieden heeft. Of het nu gaat om een momentje luieren in de zon, een gezellige babbel met vrienden, het kijken naar iets grappigs op internet of de lekkerste sushi die je ooit geproefd hebt.

Beweging

Als je bang bent is het een goed idee te gaan bewegen. Ga sporten, fietsen of wandel. Laat je inspireren door mooie beelden van prachtige landschappen en mensen die genieten van het leven. Het is goed om te weten dat er nog steeds mooie momenten in het leven zijn.

Waar heb je het meeste angst voor?

Als je de meeste mensen vraagt ​​wat hun grootste angst is, krijg je de typische antwoorden van spinnen, slangen, hoogtes, of een van de meest voorkomende antwoorden, spreken in het openbaar.

Behalve dat ze gevraagd worden om een ​​toespraak te houden voor een groep vreemden, hebben deze gemeenschappelijke angsten iets gemeen: lichamelijk letsel of zelfs de dood. Hoewel om eerlijk te zijn tegenover onze spinachtige vrienden, is de dood door spinnenbeet uiterst zeldzaam, maar de angst ervoor is zeker reëel genoeg voor de meeste mensen.

Om specifiek te zijn, de angst voor spinnen is te groot in vergelijking met hun werkelijke risico voor lijf en leden. Hoewel ze overal lijken te zijn, zijn de meeste beten die mensen ervaren en toeschrijven aan spinnen eigenlijk van andere insecten zoals muggen of vlooien.

Herinner je je de stelling die beweerde dat de gemiddelde persoon elk jaar acht spinnen in zijn slaap inslikt? Gelukkig is er helemaal geen bewijs voor het doorslikken van spinnen, en als dat wel het geval was, zou het zo zeldzaam zijn dat het als een buitenissig ongeluk zou worden beschouwd.

Haaien zijn een andere bron van angst waarbij het waargenomen risico veel hoger is dan het werkelijke risico. In feite is de kans groter dat je sterft door verdrinking (1:1.134 kans) terwijl je wacht tot een haai je komt aanvallen, dan dat een haai je daadwerkelijk aanvalt en doodt (1: 3.748.067 kans). Verdrinking is 3.305x meer kans om je te doden dan een dodelijke aanval van een haai.

Een ander vliegt. Er zijn veel mensen – misschien bent u er een – die weigeren te vliegen, maar wel bereid zijn iemand een lift naar het vliegveld te geven. Raad eens welke activiteit eigenlijk gevaarlijker is? Je raadt het al, rijden.

Tussen 2000 en 2009 waren er 0,07 sterfgevallen per miljard mijl afgelegd door te vliegen. In diezelfde tijd vielen er 7,28 doden per miljard afgelegde kilometers in auto’s. In wezen is vliegen 100 keer veiliger dan reizen met de auto.

Om het bot te zeggen, de meeste angsten zitten allemaal in je hoofd.

Hier is het echt interessante deel. Of het nu spinnen, slangen, haaien of vlammende vliegtuigen zijn die tegen de zijkant van een berg neerstorten, geen van hen maakt mensen het meest bang. In feite zijn er vier grootste angsten die ieder van ons op een diepe en diepgaande manier kunnen beïnvloeden. En er is een manier om te voorspellen wat ze zijn.

 

Kun je jouw angst momenten zien aankomen?

Nee, je hoeft niet bang te zijn. Soms kan het wel helpen om je angst momenten te zien aankomen. Dan weet je waarom je angstig bent en kun je er iets aan doen. Maar soms is het ook goed om gewoon even te accepteren dat je angstig bent, zonder dat je weet waarom. Je bent dan gewoon stil en aandachtig waar je dan ook bent.

Vraag jezelf af:

Wat wil ik hier mee?. Wat wil ik eraan doen? Het is goed om bij voorbaat te weten wat je wilt, zodat het een beetje duidelijk is voor jezelf. Het ademen kan helpen om weer rustig te worden als je even niet weet wat je moet doen.

Je kunt ook de naam van de persoon herhalen die je blij maakt of die jou gerust stelt. Je kunt rustig kiezen voor een andere bezigheid, kies wat het beste voor jou werkt. Een paar keer ademen kan al helpen, en verder bijna alles wat gezond is voor jezelf.

En dat kun je dan doen, op de momenten dat je het nodig hebt. Dat kan je heel makkelijk houden als het een beetje routine wordt in het leven.

Kun je jouw angst momenten zien aankomen

“Jezelf kennen is het begin van alle wijsheid”

De Griekse filosoof Aristoteles zei het al;

Hoe waar is deze uitspraak nu anno 2022 nog.

voorspel wanneer angs opkomt

Voorspel wanneer het misloopt en angst de overhand neemt.

Er zijn veel mensen die bang zijn om te falen, maar je hoeft niet bang te zijn. Als je weet wat er fout kan gaan en je bent bereid om daarmee om te gaan, dan kun je succesvol zijn.

Soms is het oké om bang te zijn, want dat geeft je de motivatie om harder te werken en beter te worden. Maar als je bang bent en dat laat je uitwerken in een negatieve manier, dan kan dat ervoor zorgen dat je minder goed presteert of zelfs faalt. Dus wees niet bang, maar wees wel voorzichtig en leer van je fouten.

Bang zijn zit tussen de oren.

Als je denkt dat je bang bent, dan ben je dat ook. Dat klinkt misschien een beetje vreemd, maar het is waar. Bang zijn zit tussen de oren. Je hoeft niet bang te zijn. Als je niet bang bent, dan is er ook niets om bang voor te zijn.

Dus als je denkt dat er iets is om bang voor te zijn, wees dan niet bang en kijk wat er gebeurt. Je zult versteld staan van hoe vaak je jezelf verkeerd inschat en hoe vaak er niks aan de hand is.

Leer meer over jezelf met de CVI.
Een overzicht van de mogelijkheden

Gratis CVI

€ 0,00

Gratis verkorte CVI

Gratis CVI + E-boek

€ 7,95

Gratis CVI + E-boek

Meest gekozen

Full CVI + E-boek

€ 49,95

Volledige CVI, E-boek, CVI KEY en meer

Willem Titsing
Auteur: Willem Titsing

Taylor Protocols Var Coach:

Als Innovator / Merchant ben ik een echte probleemoplosser. Geen probleem is te groot om aan te pakken. Dit helpt mij als VAR Consultant enorm om situaties helder te analyseren en elk probleem in de kiem te smoren.

Een unieke manier van denken is volgens mij key om tot creatieve en to the point oplossingen te komen.