Marketing en leadgeneratie

 

Wat is uw marketingstrategie en waar komt uw leadgeneratie vandaan?

Wij leven in een wereld waar mensen de hele dag door beïnvloed worden door allerlei prikkels. Bedrijven proberen ons te overtuigen van hun producten. U bent daar waarschijnlijk geen uitzondering op.  Maar waar komen uw klanten vandaan? Wat is uw marketingbeleid en wat is bij u de leadgenerator?

Veel bedrijven hebben moeite met het krijgen van klanten, ze doen precies hetzelfde wat de concurrentie ook doet. En vissen in dezelfde vijver als de concurrent. Wat is er dan nog van uw USP (unique selling points) over?

unieke aanpak, gegarandeerd succes

Wees slimmer dan de concurrent en laat ons helpen

Breng in kaart waaraan gewerkt moet worden, de BPI-SCAN© ligt in de basis voor de aanpak binnen uw bedrijf.

Vraag de scan vandaag nog aan!

Meer weten over IkwilRustindeTent voor uw bedrijf?

Hoe bekijkt en beoordeelt u uw positie in de markt ten opzichte van uw concurrenten?

marketing en leadgeneratie van ikwilrustindetent
marketing en leadgeneratie van ikwilrustindetent

Bent u een cheeta, kameleon, vogelbekdier of een dodo?

Veel bedrijven hebben moeite met het krijgen van klanten, ze doen precies wat de concurrentie ook doet. En vissen in dezelfde vijver als de concurrent.

Hoe bekijkt en beoordeelt u uw positie in de markt ten opzichte van uw concurrenten? Heeft u daar een goed inzicht in? Bent u zich bewust van de inspanningen van de concurrentie en kunt u dit spiegelen aan uw eigen inspanningen?

USP’s en strategie

Op de vraag wat nu eigenlijk uniek is aan het bedrijf en waar zij het anders doen dan de concurrent weten de meeste bedrijven geen goed antwoord te geven.

De filosofie waarmee het bedrijf is opgestart is volledig in rook opgegaan en er wordt alleen gekeken naar behaalde resultaten in het verleden als basis voor de marketing en verkoopstrategie.

 

Vaststellen en toetsen

Wellicht is het tijd niet alleen uw verkoopapparaat en leadgeneratie tegen het licht te houden, maar ook uw producten / services en uw marketingstrategie.

Waar staat u op het thema marketing en leadgeneratie? Bent u een cheeta, kameleon,  vogelbekdier of een dodo?

 

Het hele stappenplan kunt u bekijken op de pagina: in Hoe wij werken

Concreet

Na afloop heeft u meer inzicht in de markt en een betere kijk op uw concurrenten.

U laat zich niet meer zo snel verrassen.

  • Een strategie waar u op kunt bouwen
  • Onderlegd met data de markt op
  • Alles in kaart inclusief de concurrentie
  • Unieke combinatie van verschillende methodieken en praktijkervaring

Veel gestelde vragen

Wat betekent leadgeneratie in marketing?

In marketing is leadgeneratie de initiatie van consumentenbelangen of onderzoek naar producten of diensten van een bedrijf. Leads kunnen worden gemaakt voor doeleinden zoals lijstopbouw, e-nieuwsbrieflijst-werving of voor verkoopleads. … De kans moet dan meerdere verkoopfasen ondergaan voordat de deal wordt gewonnen.

Is leadgeneratie Sales of marketing?

Het genereren van Sales Leads is meestal een onderdeel van Sales en Marketing Leadgeneration is meestal een onderdeel van marketing. Voordat het tot sales komt, moet een marketing lead eerst een voor marketing gekwalificeerde lead worden (meestal geautomatiseerd of licht handmatig) en vervolgens een voor sales gekwalificeerde lead (handmatig proces).

Wat is een leadgeneratieplan?

Leadgeneratie is het stimuleren van interesse bij uw doelgroep voor een bepaald product of dienst, zodat u ze in uw verkoop-pijplijn kunt betrekken. Omdat leadgeneratie helpt om de vroege stadia van uw verkoopproces te voeden, is een robuuste strategie essentieel voor succesvolle verkopen.

Wat betekent context in marketing?

Contextmarketing is het vermogen om de juiste inhoud of ervaring aan de juiste persoon, op de juiste plaats en op het juiste moment te leveren op basis van het totaal van de eerdere merkinteracties van die persoon en de huidige behoeften.

Wij geloven in het herkennen van uw eigen organisatietype.
Wij onderscheiden er 4. Welke is herkenbaar?

Cheeta

cheeta

Uw organisatie is in staat om snel te reageren. Uw heeft een marketing strategie met kortlopende campagnes. U ziet dat u snel kunt reageren en kunt inspelen op veranderingen. U heeft wel moeite om op lange termijn te kunnen inspelen. Er zijn nog stappen te zetten op de het gebied van marketing en leadgeneratie zodat u ook op de lange termijn zo wendbaar bent.

Kameleon

kameleon

Uw organisatie is in staat om aan te passen aan veranderingen. Een aantal stappen zijn gezet in marketing strategie en leadgeneratie waardoor u in staat bent om te veranderen. Maar er zijn meer stappen nodig om weerbaar te zijn tegen concurrentie.

Vogelbekdier

vogelbekdier

Uw organisatie is in staat om aan te passen aan veranderingen maar verliest onderweg focus. Uw organisatie heeft veel ideeën en initiatieven sommige ontwikkeld maar die behoeven wel focus. Uw organisatie wordt geholpen door de juiste stappen te zetten in de juiste richting. Zo krijgt uw focus en uw marketing strategie impact.

Dodo

dodo

Er is weinig tot geen strategie op het gebied van marketing. Uw organisatie heeft (nog) geen actieve leadgeneratie toegepast. Uw organisatie heeft dringend behoefte aan een strategie om de concurrentie voor te blijven en op lange termijn bestaansrecht te hebben.

Eerst één van onze scans proberen?

Gebruik onze tools om een inschatting te maken of inzicht te krijgen in uw huidige situatie

Heeft u nog vragen?

Neemt u vrijblijvend contact met ons op.