De Core Values Index van
Taylor Protocols

Heb je wel eens het gevoel dat je probeert te passen in rol die niet goed voor je is?
Of;
Dwing je jezelf wel eens om te werken op een manier die niet past bij je persoonlijkheid, mogelijkheden en behoeften?

Veel facetten van je persoonlijkheid kunnen worden aangepast, ze kunnen evolueren, verbeteren of zelfs verslechteren, maar je kernwaarden kun je niet veranderen.

Je hebt deze vanaf je geboorte meegekregen en zijn daarom niet veranderbaar door aangeleerde vaardigheden. Omdat je ze vanaf je geboorte hebt meegekregen zijn ze onlosmakelijk verbonden met je essentiële karakter.

Core Values Index™

De Core Values Index ™

Wat werkt voor anderen, hoeft niet persé voor jou te werken, ontdek wat voor jou werkt!

Meer weten over Ik wil Rust in de Tent voor uw bedrijf?

Waarom is het kennen van kernwaarden belangrijk?

digitale informatie zorgt voor rust in de tent
digitale transformatie, ikwilrustindetent

(Her)Kennen van kernwaarden

Wil je niet in de knoei komen met je jezelf of je omgeving is het belangrijk je kernwaarden helder te hebben of te krijgen. Ze zijn namelijk de kern van je identiteit. Ze bepalen je prioriteiten, wat en hoe je doet, je relaties en zelfs wie je bent. Sterker nog, eigenlijke bepalen ze zelfs het verloop van je leven.

Als je omgeving namelijk niet (meer) aansluit bij je kernwaarden zal dit kunnen leiden tot stress of een ontevreden gevoel, zonder dat je dit zomaar kunt verklaren.
Herkenbaar?
Als je niet weet wat je kernwaarden zijn, is het simpelweg moeilijker om stress en ongewenste situaties voor jezelf op te lossen of te veranderen. Dit komt omdat je geen inzicht hebt in wat het is dat je écht zou willen veranderen.

Voordat je dus aan de slag gaat, is het raadzaam om je kernwaarden voor jezelf helder te hebben. Dat maakt het gemakkelijker voor jezelf om te herkennen en op te lossen wat er speelt tussen jou en je omgeving.

Je kernwaarden zijn onveranderlijk en altijd bij je

Hoe hard je jezelf ook probeert te overtuigen, je kunt niet veranderen wat je kernwaarden zijn.

Het goede nieuws is dat je de manier, waarop je jouw persoonlijke kernwaarden tot uitdrukking laat komen en naar handelt, wél kunt veranderen.

Als je dat doet, zal je zelfbewustzijn gestimuleerd worden en zal je ervaren dat vanaf dat moment, elke taak en handeling die je uitvoert, in overeenstemming is met de voor jouw persoonlijke, natuurlijke krachten.

Je zelfvertrouwen zal groeien en trouw zijn aan je eigen authenticiteit in plaats van jezelf te dwingen om te handelen als een persoon die je niet bent.

Waarom de Core Values Index ™ (CVI™)

De CVI™ is een eenvoudig, maar zeer efficiënt instrument om je kernwaarden inzichtelijk te maken en je zelfbewustzijn te verbeteren.

Het stelt je in staat om meer grip te krijgen op jouw persoonlijke omstandigheden en te werken aan je persoonlijke groei. Door je persoonlijke kernwaarden te kennen, en het inzicht hoe je deze het beste kunt inzetten, ben je in staat, privé maar ook zakelijk meer uit het leven te halen.

Wat is het verschil tussen de CVI™ en andere persoonlijkheid testen?

Toegegeven, er zijn diverse persoonlijkheidstesten in de markt. Het merendeel van deze testen meet aangeleerd gedrag, het veranderen en aanpassen van persoonlijkheidstypes.

De CVI™ assessment is er juist op gericht om terecht te komen op de basis, jouw eigen menselijke besturingssysteem, om de onveranderlijke ware kern van het individu aan het licht te brengen.

De Core Values Index™ is niet te vergelijken met andere persoonlijkheid testen

Wist je bijvoorbeeld dat de CVI™ een herhalingsbetrouwbaarheid heeft van maar liefst 97%, zelfs nog over een periode van 10 jaar. Dit is o.a. aangetoond door de Universiteit van Seattle. Als je na 3 (of 5) jaar de CVI™ nog een keer invult zal de afwijking niet meer dan 3% zijn.

Andere persoonlijkheidstesten scoren hier tussen de 60-80% over een aantal maanden tot een jaar.

Kortom; de Core Values Index™ van Taylor Protocols gaat dieper. Het geeft een kijkje in je ziel, het onthult iemands diepste angsten, conflict strategieën, maar ook iemands unieke leerstijlen.

Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen over de CVI™

Kan iedereen de CVI™ doen?

De CVI™ is geschikt voor mensen vanaf de jongvolwassenheid. (16 jaar en ouder)

Welke Taylor protocols Producten zijn er?

Taylor protocols kent de volgende producten:

  1. De CVI™
  2. De CVI™ met uitleg/gesprek
  3. De Human Capital Audit™
  4. Het Team Optimalisatie Programma™
  5. Het Executive Team Profile™
  6. Het Top Performer Profile™

Is de CVI™ alleen voor bedrijven?

De CVI™ is ontstaan vanuit een belang om bedrijven te helpen, maar is ondertussen zo doorontwikkeld dat het voor meerdere toepassingen geschikt is. Zowel voor persoonlijke als zakelijke doeleinden. De CVI™ kan zelfs voor koppeltherapie, het beter begrijpen van elkaar, ingezet worden.

Meet de CVI™ ook gedrag?

Nee, de CVI™ is zo ontworpen dat de invloed van aangeleerd gerag omzeild wordt en de kernwaarden in kaart worden gebracht.

Hoe lang duurt het invullen van de CVI™

Het invullen van de CVI duurt circa 10 minuten.

De Core Values Index ™ onderscheid 4 hoofdtypes, de Builder, Merchant, Innovator en de Banker. Welke is voor jou herkenbaar?

Builder

Builder

De kernwaarde van een bouwer is kracht. Kracht is de persoonlijke energie die wordt gebruikt om een verschil te maken en een positief resultaat te creëren. Deze kernwaarde wordt ondersteund door de katalytische waarde van hun geloof. Geloof is het vertrouwen dat iemand moet zeggen: "Ik weet wat ik moet doen. Ik weet dat wat ik ga doen, goed is. Ik zal weten wat ik vervolgens moet doen."
Builders bereiken resultaten; ze gebruiken rechttoe rechtaan spraak en bottom-line denken. Ze zoeken naar snelle, eenvoudige benaderingen die hen in staat stellen te beslissen en anderen tot actie te bewegen. Ze zijn doorslaggevend. Verbinders, vernieuwers en beheerders zijn op hun hoede voor de bouwer, omdat het idee om dingen te doen alleen maar omdat iemand zegt om het te doen, niet rationeel of comfortabel voor hen is.

Merchant

Merchant

De kernwaarde van een merchant is liefde. Liefde is het koesteren van kernwaarden bij jezelf en bij anderen. Deze kernwaarde wordt ondersteund door de katalytische waarde van Waarheid. De waarheid is het vermogen om te zien hoe de dingen zijn. Merchants zoeken verbinding en naar manieren om contact te maken met andere mensen. Ze verlangen naar openheid en nabijheid met hun collega’s. Ze nemen sociale en emotionele risico’s om goede relaties op te bouwen. Merchants zijn een onweerstaanbare kracht in het bedrijfsleven. Zonder hen zouden geen zinvolle contacten worden gelegd, konden visies niet worden gerealiseerd en zouden (werknemers)relaties eronder lijden. 

Innovator

Innovator

De kernwaarde van een innovator is wijsheid. Wijsheid is het vermogen om te zien hoe dingen werken en weten wat je eraan kunt doen. Deze kernwaarde wordt ondersteund door de katalytische waarde van Mededogen. Mededogen is het vermogen om in situaties te blijven en te begrijpen waarom andere mensen reageren zoals ze doen. Innovators zijn probleemoplossers. Ze onderzoeken alle uitkomsten en kiezen het beste als het verstandigste antwoord. Ze maken een snelle en grondige beoordeling, prioritering en herconfiguratie van oplossingen, systemen en processen. Zonder innovators konden bedrijven niet groeien. Vernieuwers maken ontwerp en ontwerp van producten mogelijk. Ze lossen conflicten op met leveranciers, klanten en werknemers.

Banker

Banker

De kernwaarde van een banker is kennis. Kennis is het "hoe" en "waarom" van dingen. Deze kernwaarde wordt ondersteund door de katalytische waarde van Gerechtigheid. Gerechtigheid is de eerlijke en rechtvaardige manier van doen. Bankers verwerven en behouden kennis; ze bewaren, analyseren en informeren. Bankers behoeden Merchants, Builders en Innovators voor een onredelijk of onverantwoord risico. Bankers werken hard voor gerechtigheid en daarbij passend gedrag. Hun strategie is om constant feiten en kennis te vergaren en te analyseren, dus als de juiste tijd daar is, zullen ze het antwoord hebben. 

Eerst één van onze scans proberen?

Gebruik onze tools om een inschatting te maken of inzicht te krijgen in uw huidige situatie

Heeft u nog vragen?

Neemt u vrijblijvend contact met ons op.